The Lion King lanceert in samenwerking met ABN AMRO Foundation een uniek educatieprogramma. Zo’n 30 partnerscholen van ABN AMRO, die mede zijn geselecteerd door het Jeugdeducatiefonds, reizen op woensdag 13 maart 2019 af naar het Circustheater in Scheveningen om daar samen The Lion King te beleven. ABN AMRO medewerkers uit diverse steden begeleiden hen hierbij. Rondom dit bezoek aan de voorstelling volgen de leerlingen speciale lessen.
Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “In Londen is het educatieprogramma van The Lion King al jaren een groot succes. Er is zoveel te vertellen en te leren van deze musical. Over elk onderdeel, van kostuums tot decor, is tot in detail nagedacht. Het wereldwijd bekende verhaal, maar ook de voorstelling zelf is zo’n rijke ervaring en biedt daarmee een geweldige leeromgeving voor kinderen. Dankzij ABN AMRO Foundation kunnen we dit bijzondere lespakket nu ook in Nederland aanbieden.”
Ernst Boekhorst, directeur van ABN AMRO Foundation: “Een bezoek aan The Lion King is voor kinderen niet alleen een unieke theaterbelevenis, maar maakt het ook mogelijk om belangrijke thema's als duurzaamheid en vriendschap in de klas te bespreken."
The Lion King zal nog te zien zijn in Scheveningen tot en met zondag 21 juli 2019.