Vandaag heeft de producent van Soldaat van Oranje - De Musical het nieuwe beeldmerk gepubliceerd. De iconische V is opgefrist in lijn met de vernieuwde versie van de voorstelling. Het nieuwe beeldmerk zie je hierboven.
Na 13,5 jaar was het voor de originele makers tijd om opnieuw naar het verhaal over verzetsstrijder Erik Hazelhoff Roelfzema te kijken, met als uitgangspunt: hoe zouden wij de voorstelling creëren in de huidige tijdsgeest? Zo zijn er verhaallijnen aan het script toegevoegd, waarmee verschillende personages, relaties, situaties en keuzes in een ander licht komen te staan.
Schrijver Edwin de Vries: “Al ruim een jaar werken we met het creatieve team achter de schermen aan een vernieuwde versie. Dat vraagt om meer dan alleen een nieuwe cast. Met vernieuwde verhaallijnen en liederen verdiepen we het oorlogsverhaal terwijl we tegelijkertijd trouw blijven aan de historische gebeurtenissen.”
Het creatieve team van originele makers dat aan de nieuwe versie meewerkte, bestaat uit onder andere Theu Boermans, Edwin de Vries, Pamela Philips Oland, Tom Harriman en Robin de Levita.
De vernieuwde versie van Soldaat van Oranje zal op zondag 8 september in première gaan.