Theater de Stoep in Spijkenisse gaat samenwerken met de Close app, de communicatie app die werd ingezet voor alle evenementen van Fieldlab. De Stoep bezoekers nog beter gaan informeren voor, tijdens en na een voorstelling.
Via de Close app, een direct communicatieplatform voor de evenementenbranche, stelt Theater de Stoep bezoekers direct op de hoogte van al het nieuws rondom de voorstelling die ze hebben geboekt via pushberichten. Naast praktische en gepersonaliseerde informatie over bereikbaarheid en faciliteiten, ontvangen ze exclusieve content van artiesten en gezelschappen en worden zij als eerste geïnformeerd over bijgeboekte -en bijzondere voorstellingen en evenementen.
Rob van Wijk, directeur van Theater de Stoep, is trots op de beschikbaarheid van de Close app voor theaterbezoekers: "De ontwikkelingen op het gebied van apps en ticketing volgen elkaar in razend tempo op. Voor theaters is het dan ook zaak te blijven kijken naar innovaties. De manier waarop we met Close kunnen communiceren met bezoekers past bij waar wij als theater voor staan: innovatief en van hoog niveau. Het komende seizoen staan er 300 voorstellingen op de planning, waarbij ons enige doel is dat de bezoekers zorgeloos kunnen gaan genieten van ons brede culturele aanbod."
Met de app zet Theater de Stoep een nieuwe stap in de digitalisering van de theaterbranche. Kiliaan Toorenaar, mede-oprichter van Close: "De afgelopen periode heeft aangetoond hoe belangrijk het is om te innoveren en Theater de Stoep pakt hier direct op door. Hierdoor kan het theater enerzijds de bezoekers te allen tijde goed informeren, en anderzijds een volledige beleving geven en de relatie met hen optimaliseren door ze exclusieve content voor te schotelen."
De Close app is beschikbaar vanaf eind augustus, bij de start van het nieuwe seizoen. Naast Theater de Stoep maken onder andere het Beatrix Theater en het Circustheater ook gebruik van deze app.